Svenska elektrikerförbundet

Elektrikerna logo
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (3 votes, average: 4,00 out of 5)

www.sef.se
Epost: postbox.fk@sef.se

Medlemsavgift: från 135 kr/mån

Namn: Elektrikernas akassa
Kostnad: 100 kr / mån

Max löneförsäkring: 35000 :-
Kostnad: Ingår

Swedbank: 30.000 - 200.000 kr
Nordea: 30.000 - 200.000 kr

Svenska elektrikerförbundet är namnet på landets ledande elfack som organiserar yrkesverksamma elektriker. Elektrikerförbundet är en medlemsorganisation med tusentals medlemmar på arbetsplatser i olika områden runt om i Sverige. Som medlem har du möjlighet att tillsammans med yrkeskollegor påverka dina arbetsvillkor, lönen och förhållande på arbetsplatsen på ett effektiv vis. Andra fördelar med elektrikerförbundet är att de erbjuder olika försäkringar samt fortbildningsstöd. Som medlem får du även tidningen Elektrikern nio gånger om året.

Informationsfilmer från Elektrikerna

Nedan hittar du ett antal videofilmer med ytterligare information och fakta om fackförbundet Svenska elektrikerförbundet .

Bli medlem i svenska-elektrikerforbundet
Fördelar med Svenska elektrikerförbundet
  • faktaFackförbundet för alla aktiva elektriker

Alla fackliga tjänster hos Svenska elektrikerförbundet

Denna lista innehåller samtliga Svenska elektrikerförbundets försäkringar och avtal. Du hittar andra fackförbund med likvärdiga tjänster genom att klicka på respektive länk:

A-kassor, Inkomstförsäkringar, Medlemslån, , , , , , , ,

Är Svenska elektrikerförbundet fackförbund är ett bra alternativ för dig?

Svenska elektrikerförbundet är en lämplig fackförening för alla som arbetar inom följande yrken och branscher. Leta igenom listan och se om du hittar ditt yrke bland i listan. Du hittar även fler möjliga fackliga organisationer genom att klicka på länkarna:

, , ,

Det finns 4 Omdömen om Svenska elektrikerförbundet

Är Svenska elektrikerförbundet fackförbund bra eller dåligt? Läs tidigare omdöme eller berätta vad du tycker om deras inkomstförsäkring, akassa eller övriga försäkringar och villkor. Recensera, kommentera eller ställ en fråga.

1. Jag undrar hur ni ska kunna få lärlingsplatser till alla . För det ska vara ett krav när man går en gymnasieutbildning och inte ut i arbetslöshet som det nu har blivit för många ungdomar. Att inte ta in så många på gymnasie utbild. el programmet och att de ska vara garanterd en lärlingsplats för att överhuvud taget kunna söka elektriker jobb. Tänk på pensions avgångarna som nu kommer och se långsiktigt annars står vi där utan kompetens. ( jag har ett fall där en kille på 20 år gått arbetslös 1,5 år och fick t.o.m stipendium för bästa elev på el programmet och inte fått någon lärlingsplats och han vill jobba som elektriker. Det tycker jag är fruktansvärt!!!) Han kan inte söka som många uppmanar honom att göra när han inte är utbildad, och någon lärlingsplats har han inte sett skymten av…

2. Hej Anna,

Utifrån din beskrivning låter det onekligen som en svår sits för många av den nya generationen elektriker. Tyvärr är den här sidan enbart en samlingssida för våra svenska fackförbund och vi har ingen egen koppling till Elektrikerförbundet.

Mitt råd är helt enkelt att skicka detta till epostadressen som återfinns högst upp på sidan.

/Admin

3. Hej, hur går man till väga att byta förbund från el o yt norge till svenska elektrikerförbundet i sverige

Recensera Svenska elektrikerförbundet

Skriv vad du tycker och tänker om Svenska elektrikerförbundet eller ställ en fråga om något du undrar över.