Fysioterapeuterna

Max löneförsäkring: 50 000 kr :-
Kostnad: 10 kr / mån

SEB: 20.000 - 350.000 kr

Det naturliga valet av fack för verksamma sjukgymnaster numera kallade fysioterapeut i vårt land heter Fysioterapeuterna tidigare Sjukgymnast Förbundet och har strax under 12000 medlemmar. Fysioterapeuterna fungerar både som professions- och medlemsförbund, vilket innebär att man arbetar aktivt med såväl professionsutveckling som att skapa och upprätthålla trygga anställningsavtal. Sjukgymnast fackförbund grundades 1943, från och med 1 januari 2014 heter organisationen Fysioterapeuterna. Förbundet välkomnar alla av Socialstyrelsen legitimerade fysioterapeuter att bli medlemmar.

Förbundet är indelat efter följande sektioner Andning och cirkulation, Ergonomi, Fysisk aktivitet och idrottsmedicin, Habilitering och pediatrik, Kvinnors hälsa, Mekanisk Diagnostik och Terapi (MDT), Mental hälsa, Neurologi, Onkologi och palliativ medicin, Ortopedisk manuell terapi (OMT), Ortopedisk-kirurgisk rehabilitering, Primärvård, Reumatologi, Smärta och sensorisk stimulering (SgSS), Veterinärmedicin och Äldres hälsa. Inom samtliga av dessa områden bedriver man forskning, ger kompetensutveckling, håller sjukgymnastdagar samt arbetar med mätmetoder, riktlinjer, lag och regelverk.

Bli medlem i fysioterapeuterna
Fördelar med Fysioterapeuterna
  • faktaTrygghet och utveckling för dig som jobbar som sjukgymnast
  • informationInkomstförsäkra för bara 10 kr per månad!

Alla fackliga tjänster hos Fysioterapeuterna

Denna lista innehåller samtliga Fysioterapeuternas försäkringar och avtal. Du hittar andra fackförbund med likvärdiga tjänster genom att klicka på respektive länk:

A-kassor, Inkomstförsäkringar, Medlemslån, , , , , ,

Är Fysioterapeuterna fackförbund är ett bra alternativ för dig?

Fysioterapeuterna är en lämplig fackförening för alla som arbetar inom följande yrken och branscher. Leta igenom listan och se om du hittar ditt yrke bland i listan. Du hittar även fler möjliga fackliga organisationer genom att klicka på länkarna:

, , , , , , , , ,

Det finns 2 Omdömen om Fysioterapeuterna

Är Fysioterapeuterna fackförbund bra eller dåligt? Läs tidigare omdöme eller berätta vad du tycker om deras inkomstförsäkring, akassa eller övriga försäkringar och villkor. Recensera, kommentera eller ställ en fråga.

1. Har man rätt att ta ledigt för att söka jobb när man jobbar under uppsägningstiden efter att ha blivit uppsagd. ?

• Hej Åsa,

Exakt vad som gäller under uppsägningstiden beror på orsaken till uppsägningen, men generellt gäller följande:

Under uppsägningstiden har du rätt till skälig ledighet med lön (Lag 1982:80) för att söka nytt arbete, observera att du behöver ansöka om ledighet.

Recensera Fysioterapeuterna

Skriv vad du tycker och tänker om Fysioterapeuterna eller ställ en fråga om något du undrar över.