Pappers

Pappers logotyp
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1)

www.pappers.se
Epost: info@pappers.se

Medlemsavgift: 1,0% - 1,8% av bruttolön

Namn: Pappersindustri -arbetarnas
Kostnad: 170 kr / mån

Max löneförsäkring: 50000 :-

Swedbank: 250 000 kr
Nordea: 350 000 kr

Svenska Pappersindustriarbetareförbundet verkar för rättvisa arbetsförhållanden och rättvisa villkor. Pappers bildades 1920 av ett gäng svenska arbetare verksamma inom pappersindustrin. Bland medlemmarna i det moderna fackförbundet återfinns numera målare, elektriker, snickare, lokalvårdare och andra verkstadsanställda. Den gemensamma nämnaren för alla Pappers betalade medlemmar är att de är verksamma inom pappersindustrin.

Organisationen har en egen a-kassa som alla som haft sin senaste anställning inom pappersindustrin är välkomna att bli del av. Eftersom Pappers vänder sig till en mycket specifik och avgränsad grupp har man mycket goda förutsättningar att kunna stå upp för medlemmarnas enskilda behov.

Medlemsavgiften varierar beroende på din lön och du betalar en procentsats mellan 1,0% – 1,8% på din bruttolön. Avgiften består av två delar 0,9% går till förbundet och  0,1% – 0,9% till din avdelning.

Inkomstförsäkring med frivillig tilläggsförsäkring

Medlemskap hos Pappers inkluderar en inkomstförsäkring som skyddar löner upp till 50 000 kr/mån i 300 dagar. Tillsammans med a-kassan ersätter inkomstförsäkringen upp till 80% av de uteblivna inkomsterna vid arbetslöshet, för att omfattas av detta skydd krävs en sammanhängade medlemstid på minst 12 månder. Möjlighet finns även att teckna en tilläggsförsäkring som höjer lönetaket med 40 000 kr/mån upp till 90 000 kr/mån.

Löner Tilläggsförsäkring Kostnad
Upp till 50 000 kr/mån 300 dagar Ingår i medlemsavgift
Upp till 90 000 kr +40 000 kr/mån Uppgift saknas

Bli medlem i pappers
Fördelar med Pappers
  • faktaOrganiserar svenska arbetare inom massa- och pappersindustrin
  • informationErbjuder bra försäkringsavtal genom Folksam

Alla fackliga tjänster hos Pappers

Denna lista innehåller samtliga Papperss försäkringar och avtal. Du hittar andra fackförbund med likvärdiga tjänster genom att klicka på respektive länk:

A-kassor, Medlemslån, , , , , ,

Är Pappers fackförbund är ett bra alternativ för dig?

Pappers är en lämplig fackförening för alla som arbetar inom följande yrken och branscher. Leta igenom listan och se om du hittar ditt yrke bland i listan. Du hittar även fler möjliga fackliga organisationer genom att klicka på länkarna:

Det finns 4 Omdömen om Pappers

Är Pappers fackförbund bra eller dåligt? Läs tidigare omdöme eller berätta vad du tycker om deras inkomstförsäkring, akassa eller övriga försäkringar och villkor. Recensera, kommentera eller ställ en fråga.

1. Eva Wärmlund skriver:

Kan man teckna en inkomstförsäkring genom pappers och i så fall vad kostar den.
    Eva

Recensera Pappers

Skriv vad du tycker och tänker om Pappers eller ställ en fråga om något du undrar över.