Sveriges Ingenjörer

Swedbank: 30000 - 250000 kr
SEB: Upp till 350 000 kr + bolån
Nordea: 30000 - 250000 kr

Fackförbundet är en del av Saco (Sveriges akademikers centralorganisation) och Sveriges största samverkande intresseorganisation för högskoleutbildade ingenjörer. Förbundet, med drygt 130,000 medlemmar bildades 2007 genom en sammanslagning av Civilingenjörsförbundet och Ingenjörsförbundet, och är det största inom Saco.

Genom att framhäva svenska ingenjörers betydelse för Sverige som exportnation med fortsatt konkurrenskraft såväl som deras betydelse inom den inhemska industrins vidareutveckling så arbetar förbundet med löne- och kompetensutveckling för sina medlemmar samt bistår vid både individuella såväl som kollektiva förhandlingar. De stöttar med seminarier och andra utbildningar så att deras medlemmar är väl medvetna om vilka karriärval som bäst lämpar sig för den individuelle ingenjören, bl.a. med CV-granskning och coachning.

Sveriges Ingenjörer, med huvudkontor i Stockholm, tecknar avtal inom ca 80 branschområden, de har anlitade jurister när sådan konsultation är nödvändig och en garanterad inkomstförsäkring utöver det som den normala A-kassan erbjuder.

Bli medlem i sveriges-ingenjorer
Fördelar med Sveriges Ingenjörer
  • faktaKraftigt rabatterad medlemsavgift för studenter
  • informationSärskild ersättningsgaranti vid varsel eller dylikt då A-kassan normalt inte når upp i nivå

Alla fackliga tjänster hos Sveriges Ingenjörer

Denna lista innehåller samtliga Sveriges Ingenjörers försäkringar och avtal. Du hittar andra fackförbund med likvärdiga tjänster genom att klicka på respektive länk:

A-kassor, Inkomstförsäkringar, Medlemslån, , , , , ,

Är Sveriges Ingenjörer fackförbund är ett bra alternativ för dig?

Sveriges Ingenjörer är en lämplig fackförening för alla som arbetar inom följande yrken och branscher. Leta igenom listan och se om du hittar ditt yrke bland i listan. Du hittar även fler möjliga fackliga organisationer genom att klicka på länkarna:

,

, , , , , , , , ,

Det finns 2 Omdömen om Sveriges Ingenjörer

Är Sveriges Ingenjörer fackförbund bra eller dåligt? Läs tidigare omdöme eller berätta vad du tycker om deras inkomstförsäkring, akassa eller övriga försäkringar och villkor. Recensera, kommentera eller ställ en fråga.

1. Hej

Jag är utbildad inom Bus. Administration (BSc), Logistik och Transport (MSc) och nu läser jag till Maskiningenjör. Jag är student för tillfället. Är detta fack rätt för mig?

MVH
    Lukas

• Hej Lukas,

Detta är ett renodlat ingenjörsförbund som du mycket väl kan gå med i, men även Unionen är ett tänkbart alternativ.

Hälsningar

Recensera Sveriges Ingenjörer

Skriv vad du tycker och tänker om Sveriges Ingenjörer eller ställ en fråga om något du undrar över.