Skogs- och lantbrukstjänstemanna- förbundet – SLF

slf logo
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)

www.slf.a.se
Telefon: 08 - 58 35 48 75
Epost: info@slf.a.se

Medlemsavgift: 120 kr / mån

Namn: Skogs- och Lantbruks- tjänstemännens
Kostnad: 280 kr

Max löneförsäkring: 60 000 kr :-
Kostnad: Ingår

Skogs- och lantbrukstjänstemannaförbundet (SLF) med kansli i Stockholm är ett fackförbund inom TCO grundat i början av 1900-talet som organiserar tjänstemän inom lantbruk, virkesmätning, jägareförbundet, miljö- och faunavård, rekreation såsom golf samt naturbrukgymnasier. Förbundet är ett av de minsta i landet med sina  drygt 1,100 medlemmar.

Skogs- och lantbrukstjänstemannaförbundets högsta beslutande organ är förbundsstämman som sammanträder vartannat år. Där fastställs förbundets verksamhet för nästkommande period, förslag från klubbar, avdelningar samt enskilda medlemmar behandlas och här väljs förbundsstyrelsen som sköter det löpande arbetet.

Inom Skogs- och lantbrukstjänstemannaförbundets finns sju rikstäckande avdelningar som organiserar specifika yrkesgrupper eller medlemmar inom ett visst yrkesområde. Dessa är:

• Studiefrämjandets Tjänstemannaförening för tjänstemän anställda
    vid Studiefrämjandet
  • Jägareförbundets Tjänstemannaförening för tjänstemän anställda
    vid Svenska Jägareförbundet.
  • Sveriges Ungdomsledares Tjänstemannaförening för tjänstemän
    anställda vid Riksförbundet Sveriges 4H, Jordbrukare Ungdomens Förbund
    samt Förbundet Skog och Ungdom.
  • Lantbrukstjänstemännens Riksavdelning för privatanställda
    tjänstemän inom jordbrukssektorn sat anställda på Naturbruksgymnasier.
  • Föreningen för Virkesmätare för virkesmätare anställda av mätningsföreningarna i Sverige.
  • Greenkeepers Tjänstemannaförening för tjänstemän inom golfverksamheten.
  • Greenkeepers Riksavdelning för organiserar banarbetare, mekaniker och anställda inom golfbaneverksamheten.

På SLFs hemsida kan man ansöka om medlemskap till fackförbundet och/eller arbetslöshetskassan genom att skriva ut pdf formuläret som fylls i och skickas till kansliet. Som medlem kan man bland annat teckna förmånliga medlemsförsäkringar hos Förenade Liv samt teckna inkomstförsäkring som ger en extra inkomst utöver a-kassan vid eventuell arbetslöshet.

SLF är aktiva inom något som kallas Klarsignal. Det är ett projekt med mål att minska förekomsten av svartjobb inom gröna näringsområden genom att hitta lösningar och lämna förslag till åtgärder. Förutom SLF ingår LRF, SLA, SLF, SMF, STAF,  Kommunal, GS, Naturvetarna, Unionen, Sveriges Ingenjörer, Skatteverket och Ekobrottsmyndigheten I policygruppen Klarsignal.

Bli medlem i slf
Fördelar med Skogs- och lantbrukstjänstemanna- förbundet – SLF
  • faktaFå backning av människor som förstår sig på ditt yrke
  • informationLöneförsäkring ingår i medlemsavgiften

Alla fackliga tjänster hos Skogs- och lantbrukstjänstemanna- förbundet – SLF

Denna lista innehåller samtliga Skogs- och lantbrukstjänstemanna- förbundet – SLFs försäkringar och avtal. Du hittar andra fackförbund med likvärdiga tjänster genom att klicka på respektive länk:

A-kassor, Inkomstförsäkringar, , ,

Är Skogs- och lantbrukstjänstemanna- förbundet – SLF fackförbund är ett bra alternativ för dig?

Skogs- och lantbrukstjänstemanna- förbundet – SLF är en lämplig fackförening för alla som arbetar inom följande yrken och branscher. Leta igenom listan och se om du hittar ditt yrke bland i listan. Du hittar även fler möjliga fackliga organisationer genom att klicka på länkarna:

,

,

Det finns 2 Omdömen om Skogs- och lantbrukstjänstemanna- förbundet – SLF

Är Skogs- och lantbrukstjänstemanna- förbundet – SLF fackförbund bra eller dåligt? Läs tidigare omdöme eller berätta vad du tycker om deras inkomstförsäkring, akassa eller övriga försäkringar och villkor. Recensera, kommentera eller ställ en fråga.

1. Vad kostar det för studerande de på lantbruksskolan Lillerud att bli medlem. Jag är 17 år och läser naturvetenskap lantbruk 3år.

• Hej Isabelle,

Har tyvärr inte lyckats finna någon information om vad det kostar att bli medlem som student hos SLF, enklast är nog att du kontaktar dem direkt via info@slf.a.se.

/Admin

Recensera Skogs- och lantbrukstjänstemanna- förbundet – SLF

Skriv vad du tycker och tänker om Skogs- och lantbrukstjänstemanna- förbundet – SLF eller ställ en fråga om något du undrar över.