Sveriges Arbetsterapeuter – FSA

Swedbank: 30 000-300 000 kr
SEB: Bolån upp.ränta + 0,9%
Nordea: 30 000-300 000 kr

Sveriges Arbetsterapeuter, FSA, bildades 1978 och är ett av 22 fackförbund inom Saco med drygt 10,000 medlemmar. FSA är både en facklig och professionsinriktad organisation som riktar sig till arbetsterapeuter och till de som studerar med syfte att bli arbetsterapeut. Över 90% av Sveriges yrkesverksamma arbetsterapeuter är medlemmar i FSA vilket ger fackförbundet en särskild styrka då det gäller förhandlingar och påvekan av makthavare samt politiker i frågor som gäller yrkeskåren. Förbundet Sveriges Arbetsterapeuters studentorganisation, FSAstud består av studenter på något av de åtta lärosäten där man har möjlighet att studera till arbetsterapeut, och dessa arbetar bland annat med att man skall finna en yrkesidentitet redan under sin studietid.

FSA, som är partipolitiskt obundet, är medlem i World Federation of Occupational Therapists, WFOT, och Council of Occupational Therapists for the European Communities, COTEC.

Via hemsidan ansöker man enklast om medlemskap till både fackförbund och arbetslöshetskassa genom att fylla i ett enkelt webbformulär som sedan elektroniskt skickas in. Som medlem ges man möjlighet till kompetensutveckling i form av kurser, en Inkomstförsäkring som ger ett utökat ekonomiskt skydd om man skulle bli arbetslös, man får tillgång till lönestatistik som underlag vid förhandling om rätt lön, man har tillgång till rådgivning och i tidskriften Arbetsterapeuten vilken skickas till medlemmarna ges information om det kontinuerliga arbete som sker samt information om de förmåner samtliga medlemmar erbjuds.

Bli medlem i fsa
Fördelar med Sveriges Arbetsterapeuter – FSA
  • faktaFör dig som brinner för arbetsterapi
  • informationFSA är nu även öppet för egenföretagare verksamma inom branschen!

Alla fackliga tjänster hos Sveriges Arbetsterapeuter – FSA

Denna lista innehåller samtliga Sveriges Arbetsterapeuter – FSAs försäkringar och avtal. Du hittar andra fackförbund med likvärdiga tjänster genom att klicka på respektive länk:

A-kassor, Byta fackförbund, Inkomstförsäkringar, Medlemslån, , , ,

Är Sveriges Arbetsterapeuter – FSA fackförbund är ett bra alternativ för dig?

Sveriges Arbetsterapeuter – FSA är en lämplig fackförening för alla som arbetar inom följande yrken och branscher. Leta igenom listan och se om du hittar ditt yrke bland i listan. Du hittar även fler möjliga fackliga organisationer genom att klicka på länkarna:

,

, ,

Det finns 2 Omdömen om Sveriges Arbetsterapeuter – FSA

Är Sveriges Arbetsterapeuter – FSA fackförbund bra eller dåligt? Läs tidigare omdöme eller berätta vad du tycker om deras inkomstförsäkring, akassa eller övriga försäkringar och villkor. Recensera, kommentera eller ställ en fråga.

1. Hej!

Jag jobbar på ett vikariat som löper ut i augusti och känner att jag måste ansluta mig någonstans om det inte finns en annan tjänst till mig efter vikariatet.
    Jag jobbar 80 % och undrar om ni är rätt för mig och vad det skulle kosta mig i månaden och vad jag får för det?

Vänligen
    Malin

• Hej Malin, får be dig vända dig direkt till Sveriges Arbetsterapeuter, du hittar kontaktuppgifterna högst upp i högerspalten.

Hälsningar

Recensera Sveriges Arbetsterapeuter – FSA

Skriv vad du tycker och tänker om Sveriges Arbetsterapeuter – FSA eller ställ en fråga om något du undrar över.