Sveriges Farmaceuter

Swedbank: 300 000 kr
SEB: Ränta 1,89-2,17%
Nordea: 300 000 kr

Sveriges Farmaceuter bildades 1903 och hette fram till 2013 Sveriges Farmacevtförbund. Fackförbundet med huvudkontor i Stockholm ingår i Saco har cirka 7,500 medlemmar med examen eller studier till farmacie magister, farmacie kandidat, apotekare eller receptarie. Även de som studerat andra farmacevtiska ämnen eller har anställning inom andra arbetsområden i den svenska läkemedelsbranschen kan få medlemskap beviljat.

På webbsidan ansöker man smidigast om medlemskap till både Sveriges Farmaceuter fackförbund samt arbetslöshetskassan. Formuläret fylls i online och skickas in elektroniskt, både för nya medlemmar och de som vill byta från ett annat fackförbund.  Bland förmånerna finns:

• Lönestatistik tillgänglig som hjälp då man vill förbereda sig inför löneförhandling
  • Inkomstförsäkring som ger en utökad inkomst utöver a-kassa  vid eventuell arbetslöshet
  • Fortlöpande kompetensutveckling för Sveriges Farmaceuter, FOKUS, som är ett frivilligt system där man ges poäng för varje genomför utbildningstimme med målet att uppnå minst 12 poäng varje år, vilket motsvarar 1 poäng per månad. Syftet är att synliggöra och dokumentera kompetensutveckling bland Sveriges farmaceuter. Dels till förmån vid lönesamtal men också för att visa var eventuell kompetensutveckling hos individen kan vara gynnsamt
  • Rådgivning i form av juridisk hjälp vid eventuell konflikt på arbetsplatsen, söka-jobb-hjälp, hjälp vid avtalsskrivning samt råd från handläggare i en rad olika frågor som rör anställningen och branschen
  • Ett etikråd finns tillgängligt för att bevaka de etiska frågor som rör farmaceuter
  • Förmånliga erbjudanden på banklån och försäkringar

Tidningen Svensk Farmaci som skickas till alla medlemmar ger en omvärldsbevakning av branschen med reportage och artiklar, samt informerar om det fortlöpande fackliga arbetet.

Bli medlem i sveriges-farmaceuter
Fördelar med Sveriges Farmaceuter
  • faktaMedlemskap ger dig trygghet och coachning.FOKUS-systemet hjälper dig få bättre koll på din kompetens.
  • informationAnvänd Saco lönesök när du skall förhandla fram en högre lön

Alla fackliga tjänster hos Sveriges Farmaceuter

Denna lista innehåller samtliga Sveriges Farmaceuters försäkringar och avtal. Du hittar andra fackförbund med likvärdiga tjänster genom att klicka på respektive länk:

A-kassor, Inkomstförsäkringar, Medlemslån, , , ,

Är Sveriges Farmaceuter fackförbund är ett bra alternativ för dig?

Sveriges Farmaceuter är en lämplig fackförening för alla som arbetar inom följande yrken och branscher. Leta igenom listan och se om du hittar ditt yrke bland i listan. Du hittar även fler möjliga fackliga organisationer genom att klicka på länkarna:

Det finns 2 Omdömen om Sveriges Farmaceuter

Är Sveriges Farmaceuter fackförbund bra eller dåligt? Läs tidigare omdöme eller berätta vad du tycker om deras inkomstförsäkring, akassa eller övriga försäkringar och villkor. Recensera, kommentera eller ställ en fråga.

1. Hej,
    Jag heter Mashal och är 25 år. Jag kom till sverige förre år. Jag har utbilding i Apotekare från University of sargodha, Pakistan . Jag vill att bli medlem av ditt facket . jag har skicket mina paper för bedömning till socialsyrelsen . Är det möjlighet att jag vara medlem av ditt facket?

Recensera Sveriges Farmaceuter

Skriv vad du tycker och tänker om Sveriges Farmaceuter eller ställ en fråga om något du undrar över.