Universitetslärarförbundet – SULF

Swedbank: Medlemslån & Billån
SEB: Medlemslån & Bolån
Nordea: Medlemslån & Billån

Om du är verksam inom högskola och universitet och tjänstgör som lärare, doktorand eller forskare är Sveriges universitetslärarförbund, vanligen förkortat SULF, den naturliga representanten gentemot arbetsgivaren. Idag organiserar fackförbundet omkring 20.000 medlemmar runt om i Sverige. Några viktiga frågor som SULF oupphörligen arbetar med är kvalitativa förbättringar av högskoleutbildningen, medlemmarnas anställningsvillkor och andra utbildnings- och yrkesspecifika frågor.

Som medlem får du tillgång till kostnadsfri rådgivning och kan ställa frågor direkt till förbundets ombudsmän. Det finns även en medlemsjour som kan nås vid telefon, vardagar mellan KL 9-11 och KL 13-15, eller via e-postadressen: mailjouren@sulf.se. Medlemskapet ger även en mängd andra medlemsförmåner, så som den fackliga tidningen Universitetsläraren, möjlighet att teckna försäkringar genom försäkringsbolaget Folksam till förmånliga priser, låna pengar till lägre ränta samt andra rabatter av olika slag.

Sveriges universitetslärarförbund bildades 1984 genom en sammanslagning av de både fackförbunden Sveriges universitets- och högskoleanställdas förbund (SUHAF) och Universitetslärarförbundet (ULF). SULF är ett partipolitiskt obundet fackförbund som faller under centralorganisationen SACO. Beslutsfattandet inom SULF sker utifrån demokratiska principer, där SULF:s kongress bestående av 100 valda ombud från olika delar av landet. Kongressen har sedan bland annat som uppgift att välja en styrelse bestående av 15 ledamöter och 5 suppleanter. Styrelsen utser sedan en förbundsordförande.

Bli medlem i sulf
Fördelar med Universitetslärarförbundet – SULF
  • faktaProfessionsorganisation för dig som arbetar inom högskola och universitet.
  • informationFrån och med årsskiftet 2014-2015 ingår inkomstförsäkring från Förenade Liv

Alla fackliga tjänster hos Universitetslärarförbundet – SULF

Denna lista innehåller samtliga Universitetslärarförbundet – SULFs försäkringar och avtal. Du hittar andra fackförbund med likvärdiga tjänster genom att klicka på respektive länk:

A-kassor, Inkomstförsäkringar, Medlemslån, , ,

Är Universitetslärarförbundet – SULF fackförbund är ett bra alternativ för dig?

Universitetslärarförbundet – SULF är en lämplig fackförening för alla som arbetar inom följande yrken och branscher. Leta igenom listan och se om du hittar ditt yrke bland i listan. Du hittar även fler möjliga fackliga organisationer genom att klicka på länkarna:

, , ,

Recensera Universitetslärarförbundet – SULF

Skriv vad du tycker och tänker om Universitetslärarförbundet – SULF eller ställ en fråga om något du undrar över.