Sveriges Veterinärförbund

Epost: office@svf.se

Kostnad: 130 kr/mån

Swedbank: Se hemsida

Sveriges Veterinärförbund, förkortat SVF, bildades redan 1860 med ett uttalat syfte att verka för medicinsk utveckling samt att värna om medlemmarnas intressen. Dessa principer håller man fast vid än och idag är fackförbundet en del av SACO.

För att bli medlem i Sveriges Veterinärförbund måste du vara behörig och godkänd att verka som veterinär i Sverige eller vara student på en av landets veterinärutbildningar.

Sveriges veterinärmedicinska sällskap är den del av Sveriges Veterinärförbund som specifikt driver medicinska frågor, etik- och policyfrågor samt anordnar seminarier och utbildningar om veterinärmedicin.

För 21-72 kr extra i månaden får du medlemstidningen Svensk Veterinärtidning (SVT) som utkommer med 15 nummer per år. Tidningen ger en fördjupad inblick i aktuella frågor inom ämnesområdena djurhälso- och djursjukvård, livsmedelshygien, miljövård.

Aktuella medlemsavgifter 2024
Medlemskap Avgift
Medlemsavgift 366-420 kr/mån
Företagare 300-350 kr/mån +

Serviceavgift FVF 50-200 kr/mån (exkl moms)

Student Kostnadsfritt
Pensionär 73 kr/mån

Inkomstförsäkring med valbara tilläggsförsäkringar

I Sveriges Veterinärförbund ingår en inkomstförsäkring som garanterar upp till 80% av inkomst upp till 60 000 kr/mån i 120 dagar. Har du en högre månadslön är det möjligt att teckna tilläggsförsäkring “lön” som höjer taket för försäkringen med 20 000-60 000 kr/mån upp till maximalt 120 000 kr/mån för 60-145 kr extra per månad.

Det är även möjligt att förlänga ersättningstiden med 180 extra ersättningsdagar. Kvalifikationstiden för den grundläggande inkomstförsäkringen är 12 månader och för eventuella tilläggsförsäkringar 18 månader. Tilläggsförsäkring kan tecknas till och med utgången av det kalenderår du fyller 60 år och erbjuds endast till medlemmar som omfattas av Sveriges Veterinärförbunds inkomstförsäkring samt är med i AEA arbetslöshetskassa. Inkomstförsäkringen upphör att gälla månadsskiftet före den månad du fyller 65 år.

Typ Lönetak Utbet. Kval.tid Kostnad
Bas 60 000 kr 120 dagar 12 mån Ingår
Tid 60 000 kr 300 dagar 18 mån 35-218 kr/mån
Lön 80 000-120 000 kr 120 dagar 18 mån
(till 30-04-2019)
60-145 kr/mån
Lön+Tid 60 000-120 000 kr 120 dagar (Upp till 120 000 kr
+180 dagar (Upp till 60 000 kr)
/td>
18 mån 95-363 kr/mån

Bli medlem i sveriges-veterinarforbund
Fördelar med Sveriges Veterinärförbund
  • faktaFör dig som är utbildad inom och arbetar med djurhälsa

Alla fackliga tjänster hos Sveriges Veterinärförbund

Denna lista innehåller samtliga Sveriges Veterinärförbunds försäkringar och avtal. Du hittar andra fackförbund med likvärdiga tjänster genom att klicka på respektive länk:

A-kassor, , ,

Är Sveriges Veterinärförbund fackförbund är ett bra alternativ för dig?

Sveriges Veterinärförbund är en lämplig fackförening för alla som arbetar inom följande yrken och branscher. Leta igenom listan och se om du hittar ditt yrke bland i listan. Du hittar även fler möjliga fackliga organisationer genom att klicka på länkarna:

,

,

Det finns 2 Omdömen om Sveriges Veterinärförbund

Är Sveriges Veterinärförbund fackförbund bra eller dåligt? Läs tidigare omdöme eller berätta vad du tycker om deras inkomstförsäkring, akassa eller övriga försäkringar och villkor. Recensera, kommentera eller ställ en fråga.

1. Marie skriver:

Hej,

Jag är 40+ och funderar på att skola om mig till djurskötare.
    Eftersom man tar ett så stort steg med att börja studera på äldre dar undrar man ju vad lönen kan ligga på som djurskötare?

Tack för svar!
    Hälsningar
    Marie

• admin skriver:

Hej Marie,

Lönen för en djurskötare ligger uppskattningsvis inom intervallet 22 000 – 30 000 kr/mån. För mer exakta uppgifter och regionala löneskillnader bör du kontakta fackförbundet.

Recensera Sveriges Veterinärförbund

Skriv vad du tycker och tänker om Sveriges Veterinärförbund eller ställ en fråga om något du undrar över.

Fackförbunden - information om samtliga fackföreningar i Sverige © 2024