Ambulansförbundet

www.ambulansforbundet.se

Medlemsavgift: 100-200kr/mån

Kostnad: 90 kr

Ambulanssjukvården fyller en viktig funktion i vårt samhälle. Idag är ungefär 4000 personer i Sverige anställda som prehospital personal. Denna första vård kan vara skillnaden på liv och död. Ambulansförbundet – ALARM är ett politiskt obundet och oberoende fackförbund med omkring 900 medlemmar inom svensk ambulanssjukvård.

Organisationen driver en rad frågor som syftar till förbättrad sjukvård och goda arbetsvillkor för både ambulanssjukvårdare och sjuksköterskor. Ambulansförbundet anser exempelvis att all vårdpersonal är värd en högre lön, därför jobbar man aktivt med att skapa en bättre löneutveckling för sjukvårdspersonal i allmänhet och ambulanssjukvårdare i synnerhet.

Som medlem i Ambulansförbundet ingår rättsskydd och en privat olycksfallsförsäkring genom AIG Försäkringar. Rabatt får du på el från Upplands Energi, flygresor med Nextjet och ögonlaserbehandling från Memira. I medlemskapet ingår även medlemstidningen Samverkan 112 som ges ut i en upplaga om 6 nummer per år.

Bli medlem i ambulansforbundet
Fördelar med Ambulansförbundet
  • faktaVälkomnar alla typer av ambulanspersonal även sjuksköterskor

Alla fackliga tjänster hos Ambulansförbundet

Denna lista innehåller samtliga Ambulansförbundets försäkringar och avtal. Du hittar andra fackförbund med likvärdiga tjänster genom att klicka på respektive länk:

Är Ambulansförbundet fackförbund är ett bra alternativ för dig?

Ambulansförbundet är en lämplig fackförening för alla som arbetar inom följande yrken och branscher. Leta igenom listan och se om du hittar ditt yrke bland i listan. Du hittar även fler möjliga fackliga organisationer genom att klicka på länkarna:

,

Recensera Ambulansförbundet

Skriv vad du tycker och tänker om Ambulansförbundet eller ställ en fråga om något du undrar över.