Logo Logga in Bli medlem

Vill du gå ur Sveriges Skolledare?

Vi hoppas att du har varit nöjd med ditt medlemskap i Sveriges Skolledare och alla förmåner som ingår. Om du trots detta har funderat på att begära utträde vill vi bara passa på att påminna dig om vad du går miste om när du går ur Sveriges Skolledare.

1. Din inkomstförsäkring upphör

Inkomstförsäkringen ingår i din medlemsavgift om du är yrkesverksam medlem.

Läs mer om inkomstförsäkringen här

2. Eventuella övriga försäkringsförmåner upphör
Om du har tecknat någon rabatterad försäkring genom oss hos If eller Lärarförsäkringar kommer denna rabatt att tas bort. Kontrollera att du inte blir oförsäkrad.

Läs mer om gruppförsäkringarna här

3. Ingen förhandlingshjälp
Du kommer inte längre att ha tillgång till vår individuella förhandlingshjälp som bl a omfattar lönerådgivning, hjälp och råd vid anställning, förhandlingshjälp vid uppsägning eller omplacering mm. Om du efter utträdet behöver förhandlingshjälp och vill återinträda som medlem har du ingen rätt att erhålla förhandlingshjälp för problem som inträffat innan tidpunkten för inträdet. En jurist på stan kostar ungefär lika mycket i timmen som en årsavgift till Sveriges Skolledare.

4. Du förlorar tillgången till Sveriges bästa lönestatistik
På vår hemsida kan du som är medlem komma åt lönestatistikuppgifter för skolledare och andra akademiker som överträffar annan lönestatistik. På så sätt kan du få argument inför din löneförhandling.

Läs mer om skolledarlöner här

5. Din gratisprenumeration på tidningen Skolledaren upphör
Om du även fortsättningsvis vill följa nyhetsbevakningen som är relevant för din yrkeskår kostar en prenumeration på tidningen Skolledaren 576 kr/8 utgåvor, dvs 72 kr/nummer.

Blir du pensionär?

Som pensionär kan du stå kvar som medlem om du så önskar. Då behåller du dina förmånliga försäkringar fram till du fyller 85 år. Som pensionärsmedlem betalar du 780 kr/år. Kontakta Medlemsservice så får du hjälp.

Har du frågor?

Om du har frågor eller synpunkter på ditt medlemskap är du alltid välkommen att höra av dig till oss på 08-567 062 00.

Anmälan om utträde

Tack för din anmälan. Du kommer att få en bekräftelse på din utträdesanmälan. Tänk på att du är skyldig att betala din avgift så länge ditt medlemskap gäller.

Du måste vara inloggad för att skicka formuläret. Om du är inloggad och ändå inte kan skicka det, se till att "Do not track" inte är aktiverat i din webbläsares inställningar.