Sjöbefälsföreningen

sjobefalsforeningen-logo
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)

www.sjobefalsforeningen.se
Epost: sbf@sjobefal.se

Medlemsavgift: 274 kr / mån

Kostnad: 100 kr / mån

Sjöbefälsföreningen (SBF) bildades 2011 genom en sammanslagning av Sveriges Fartygsbefälsförening och Sjöbefälsförbundet. SBF organiserar samtliga befäl på handelsflottans fartyg samt på statliga och kommunala fartyg. Föreningen är partipolitiskt obunden och har till huvuduppgift att förhandla och teckna avtal, men arbetar även med yrkesfrågor som till exempel arbetsmiljö, sjösäkerhet, utbildning, behörighet, arbetsrätt, arbetsskador, försäkringar, beskattning och pensioner.

För aktiva medlemmar är månadsavgiften 274 kr per månad och för interaktiva (utlandsanställda) 67 kr per månad. För studenter på sjöfartshögskolorna är medlemskapet kostnadsfritt. Sjöbefälsföreningen har en rad förmånliga försäkringserbjudanden.

Bli medlem i sjobefalsforbundet
Fördelar med Sjöbefälsföreningen
  • faktaFörbundet för dig som utbildar dig till eller är utbildad till sjöbefäl
  • informationBra villkor och fina utbildningsmöjligheter

Alla fackliga tjänster hos Sjöbefälsföreningen

Denna lista innehåller samtliga Sjöbefälsföreningens försäkringar och avtal. Du hittar andra fackförbund med likvärdiga tjänster genom att klicka på respektive länk:

Är Sjöbefälsföreningen fackförbund är ett bra alternativ för dig?

Sjöbefälsföreningen är en lämplig fackförening för alla som arbetar inom följande yrken och branscher. Leta igenom listan och se om du hittar ditt yrke bland i listan. Du hittar även fler möjliga fackliga organisationer genom att klicka på länkarna:

, ,

, , , , , , , , , ,

Det finns 2 Omdömen om Sjöbefälsföreningen

Är Sjöbefälsföreningen fackförbund bra eller dåligt? Läs tidigare omdöme eller berätta vad du tycker om deras inkomstförsäkring, akassa eller övriga försäkringar och villkor. Recensera, kommentera eller ställ en fråga.

1. Hej! Jag vet inte var ni fått ovanstående uppgifter från, men det är väldigt mycket som inte stämmer. Hur gör jag för att korrigera texten!
    SjöbefälsFÖRENINGEN
    Marie Halvdanson
    informationschef
    TEL 08-598 99 288

• Hej, tack för att du påpekar detta. Vi kommer skicka över texten så att du har chans att förändra de som inte stämmer. Just nu har vi lite krångel med vår mail men har skickat iväg ett mail med en alternativ adress.

Recensera Sjöbefälsföreningen

Skriv vad du tycker och tänker om Sjöbefälsföreningen eller ställ en fråga om något du undrar över.