SHS – Spelarföreningen Handboll Sverige

Namn: Unionens
Kostnad: 140 kr/mån

Max löneförsäkring: 60000 :-

Spelarföreningen Handboll Sverige finns i första hand till för sina medlemmar genom att erbjuda rådgivning och förhandlingshjälp kring avtal/spelarkontrakt samt att bistå i juridiska ärenden/konflikter. Man hjälper även till att reda ut frågor och problem rörande försäkringskassan, arbetslöshetsersättning samt andra försäkringsärenden och pensionssparande.

Från och med den 1 maj 2019 omfattas alla handbollsspelare som spelar i SHE och Handbollsligan av kollektivavtalet mellan Unionen och Arbetsgivaralliansen. Samtliga avtal och spelarkontrakt som tecknas inom SHE och Handbollsligan skall innehålla de villkor som kollektivavtalet stipulerar. Kollektivavtalet ger dig som handbollsspelare extra trygghet, då du garanteras Idrottsutövarpension (IUP), Avtal om tjänstegrupplivförsäkring (TGL), Trygghetsförsäkring idrott (TFI) samt Omställningsavtal via Trygghetsrådet (TRS). Även inom basket finns det en spelarförening.

Det kostar 300 kr per säsong/år att vara med i SHS därutöver krävs medlemslap i Unionen för att få tillgång till alla försäkringar och fackliga förmåner. Kostnaden för det medlemskapet varierar mellan 50 kr/mån upp till 225 kr/mån beroende på din inkomst.

Ordförande för Spelarföreningen för handbollsspelare i  Sverige är under 2019 Arne Johansson,.

Bli medlem i shs
Fördelar med SHS – Spelarföreningen Handboll Sverige

Alla fackliga tjänster hos SHS – Spelarföreningen Handboll Sverige

Denna lista innehåller samtliga SHS – Spelarföreningen Handboll Sveriges försäkringar och avtal. Du hittar andra fackförbund med likvärdiga tjänster genom att klicka på respektive länk:

A-kassor,

Är SHS – Spelarföreningen Handboll Sverige fackförbund är ett bra alternativ för dig?

SHS – Spelarföreningen Handboll Sverige är en lämplig fackförening för alla som arbetar inom följande yrken och branscher. Leta igenom listan och se om du hittar ditt yrke bland i listan. Du hittar även fler möjliga fackliga organisationer genom att klicka på länkarna:

Recensera SHS – Spelarföreningen Handboll Sverige

Skriv vad du tycker och tänker om SHS – Spelarföreningen Handboll Sverige eller ställ en fråga om något du undrar över.