Vårdförbundet

SEB: Bolån till lägre ränta
Medlemslån max 350 000 kr

Danske Bank: Bolån & Privatlån

Den fackliga rörelsen svenska Vårdförbundet finns till för alla som är verksamma inom vård och omsorg. Fackförbundet verkar för ett gott arbetsklimat där individen har en central roll. Vårdförbundets målsättning är att alla människor skall kunna lita på att det alltid finns vård att få oavsett behov och livssituation. Organisationen verkar även för trygga och bra villkor för samtliga anställda sjuksköterskor och barnmorskor samt ytterligare andra verksamma inom vården.

Som medlem i detta fack får du bra villkor med en generös inkomstförsäkring som omfattar löner på upp till 60 000 kr/mån i 200 dagar. Tillsammans med a-kassan ersätter inkomstförsäkringen upp till 80% av de uteblivna inkomsterna vid arbetslöshet, men för att vara berättigad till ersättning krävs minst 12 månaders sammanhängande medlemskap. A-kassan ingår inte i medlemsavgiften utan det är frivilligt att gå med i AEA som är den A-kassa vårdförbundets medlemmar rekommenderas att vara med i.

Naturligtvis hjälper vårdförbundet även sina medlemmar vid konflikter och ger stöttning. Vid allmänna frågor eller funderingar har du möjlighet att komma i kontakt med fackliga representanter via telefon alternativ ställa en fråga direkt på vardforbundet.se.

Aktuella medlemsavgifter 2020
Medlemskap Avgift
Yrkesverksam 295 kr/mån
Pensionär 360 kr/år
Student 150 kr hela tiden

Informationsfilmer från Vårdförbundet

Nedan hittar du en video med ytterligare information och fakta om Vårdförbundet.

Bli medlem i vardforbundet
Fördelar med Vårdförbundet
  • faktaErbjuder medlemslån där medlemmar får bättre lånevillkor hos banken.
  • informationInkomstförsäkring ingår i medlemsavgiften

Alla fackliga tjänster hos Vårdförbundet

Denna lista innehåller samtliga Vårdförbundets försäkringar och avtal. Du hittar andra fackförbund med likvärdiga tjänster genom att klicka på respektive länk:

A-kassor, Inkomstförsäkringar, Medlemslån, , , , , , , , ,

Är Vårdförbundet fackförbund är ett bra alternativ för dig?

Vårdförbundet är en lämplig fackförening för alla som arbetar inom följande yrken och branscher. Leta igenom listan och se om du hittar ditt yrke bland i listan. Du hittar även fler möjliga fackliga organisationer genom att klicka på länkarna:

, , , , ,

Det finns 14 Omdömen om Vårdförbundet

Är Vårdförbundet fackförbund bra eller dåligt? Läs tidigare omdöme eller berätta vad du tycker om deras inkomstförsäkring, akassa eller övriga försäkringar och villkor. Recensera, kommentera eller ställ en fråga.

Recensera Vårdförbundet

Skriv vad du tycker och tänker om Vårdförbundet eller ställ en fråga om något du undrar över.

Fackförbunden - information om samtliga fackföreningar i Sverige © 2020