Svenska elektrikerförbundet

Elektrikerna logo
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (3)

www.sef.se
Epost: postbox.fk@sef.se

Namn: Elektrikernas akassa
Kostnad: 120 kr/mån

Max löneförsäkring: Inget tak :-
Kostnad: Ingår

Swedbank: 30.000 - 200.000 kr
Nordea: Ja

Svenska elektrikerförbundet är namnet på landets ledande elfack som organiserar yrkesverksamma elektriker. Elektrikerförbundet är en medlemsorganisation med tusentals medlemmar på arbetsplatser i olika områden runt om i Sverige. Som medlem har du möjlighet att tillsammans med yrkeskollegor påverka dina arbetsvillkor, lönen och förhållande på arbetsplatsen på ett effektiv vis. Andra fördelar med elektrikerförbundet är att de erbjuder olika försäkringar samt fortbildningsstöd. Som medlem får du även tidningen Elektrikern nio gånger om året.

I medlemskapet ingår Elektrikernas inkomstförsäkring utan lönetak i 100 dagar. Den tillsammans med din anslutning till Elektrikernas akassa gör det möjligt att behålla 80 procent av en ersättningsgrundande inkomst under de första 100 ersättningsdagarna. Kvalifikationstiden är 12 månader och gäller tills första dagen i den månad du fyller 65 år. I dagsläget finns det inga tilläggsförsäkringar att teckna för att utöka antalet ersättningsdagar.

Medlemsavgiften betalas månadsvis och motsvarar 1,9% av din bruttolön med en ackordskontrollavgift på 0,5% för de medlemmar som går på Installationsavtalet. Företag utan avtal betalar en fast avgift på 680 kr/månad och den som arbetar på ett företag där avtalsteckning pågår är avgiften 280 kr/månad.

Informationsfilmer från Elektrikerna

Nedan hittar du ett antal videofilmer med ytterligare information och fakta om fackförbundet Svenska elektrikerförbundet .

Bli medlem i svenska-elektrikerforbundet
Fördelar med Svenska elektrikerförbundet
  • faktaFackförbundet för alla aktiva elektriker

Alla fackliga tjänster hos Svenska elektrikerförbundet

Denna lista innehåller samtliga Svenska elektrikerförbundets försäkringar och avtal. Du hittar andra fackförbund med likvärdiga tjänster genom att klicka på respektive länk:

A-kassor, Inkomstförsäkringar, Medlemslån, , , , , , , ,

Är Svenska elektrikerförbundet fackförbund är ett bra alternativ för dig?

Svenska elektrikerförbundet är en lämplig fackförening för alla som arbetar inom följande yrken och branscher. Leta igenom listan och se om du hittar ditt yrke bland i listan. Du hittar även fler möjliga fackliga organisationer genom att klicka på länkarna:

, , ,

Det finns 4 Omdömen om Svenska elektrikerförbundet

Är Svenska elektrikerförbundet fackförbund bra eller dåligt? Läs tidigare omdöme eller berätta vad du tycker om deras inkomstförsäkring, akassa eller övriga försäkringar och villkor. Recensera, kommentera eller ställ en fråga.

Recensera Svenska elektrikerförbundet

Skriv vad du tycker och tänker om Svenska elektrikerförbundet eller ställ en fråga om något du undrar över.

Fackförbunden - information om samtliga fackföreningar i Sverige © 2020