Brandmännens Riksförbund

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (4)

www.brandfacket.se
Telefon: 08 - 722 34 80
Epost: kansli@brandfacket.se

Namn: STs Akassa
Kostnad: 110 kr/mån

Många har brandman som drömyrke när de är små, men enbart de bäst lämpade blir antagna och fullgör den tuffa utbildningen. Brandmannens yrkesroll medför stora risker och påfrestningar, det kräver ett hårt men förnuftigt psyke. Arbetet ställer även stora fysiska krav, därför måste individen regelbundet genomgå tester där den fysiska förmågan bedöms.

Brandmännens Riksförbund, förkortat Brandfacket, är en rikstäckande politiskt obunden organisation för brandmän inom räddningstjänsten. Facket bildades 1945 och har idag omkring 8800 medlemmar av Sveriges totalt omkring 14000 brandmän.

Fackförbundet arbetar aktivt för att svenska brandmän skall kunna åtnjuta bättre och säkrare arbetsvillkor. En annan viktig uppgift är att hjälpa BRF-medlemmar med advokat och juridisk hjälp då detta behövs.

Medlemmar i Brandmännens Riksförbund har även möjlighet att teckna ett par frivilliga förmånsförsäkringar som Trygg Brandman och Olycksfallsförsäkring från Förenade Liv. Dessutom ingår en fri prenumeration på förbundstidningen Swedish Firefighters som utkommer två gånger per år.

Dags att teckna nya medlemsförsäkringar 2019

Priserna justeras enligt följande:
Trygg Brandman kostar 63 kr
Olycksfallsförsäkring grund kostar 30 kr
Olycksfallsförsäkring med tillägg för högre Invaliditetsbelopp kostar 46 kr

Från och med 2019 tillkommer även ett nytt erbjudande om teckna en livförsäkring på för 44 kr per månad. Dessutom kommer Brandfacket fortsätta att satsa på att ta fram fler förmånliga försäkringserbjudanden till sina medlemmar under det kommande året.

Bli medlem i brandmannens-riksforbund
Fördelar med Brandmännens Riksförbund

Alla fackliga tjänster hos Brandmännens Riksförbund

Denna lista innehåller samtliga Brandmännens Riksförbunds försäkringar och avtal. Du hittar andra fackförbund med likvärdiga tjänster genom att klicka på respektive länk:

A-kassor, , , , , ,

Är Brandmännens Riksförbund fackförbund är ett bra alternativ för dig?

Brandmännens Riksförbund är en lämplig fackförening för alla som arbetar inom följande yrken och branscher. Leta igenom listan och se om du hittar ditt yrke bland i listan. Du hittar även fler möjliga fackliga organisationer genom att klicka på länkarna:

Det finns 8 Omdömen om Brandmännens Riksförbund

Är Brandmännens Riksförbund fackförbund bra eller dåligt? Läs tidigare omdöme eller berätta vad du tycker om deras inkomstförsäkring, akassa eller övriga försäkringar och villkor. Recensera, kommentera eller ställ en fråga.

Recensera Brandmännens Riksförbund

Skriv vad du tycker och tänker om Brandmännens Riksförbund eller ställ en fråga om något du undrar över.

Fackförbunden - information om samtliga fackföreningar i Sverige © 2020