Ambulansförbundet

www.ambulansfacket.se

Medlemsavgift: 250kr/mån (+200 kr inträde)

Kostnad: 110 kr

Ambulanssjukvården fyller en viktig funktion i vårt samhälle. Idag är ungefär 4000 personer i Sverige anställda som prehospital personal. Denna första vård kan vara skillnaden på liv och död. Ambulansförbundet – ALARM är ett politiskt obundet och oberoende fackförbund som organiserar ca 1.850 personer med omkring 900 fullvärdiga medlemmar inom svensk ambulanssjukvård.

Organisationen driver en rad frågor som syftar till förbättrad sjukvård och goda arbetsvillkor för både ambulanssjukvårdare och sjuksköterskor. Ambulansförbundet anser exempelvis att all vårdpersonal är värd en högre lön, därför jobbar man aktivt med att skapa en bättre löneutveckling för sjukvårdspersonal i allmänhet och ambulanssjukvårdare i synnerhet.

Aktuella medlemsavgifter
Medlemskap Anställd
Ordinarie 250 kr/mån
Timanställd 125 kr/mån
Pensionär 125 kr/mån
Stödmedlemskap 125 kr/mån

Som medlem i Ambulansförbundet ingår rättsskydd och en privat olycksfallsförsäkring genom AIG Försäkringar. Rabatt får du på el från Upplands Energi, flygresor med Nextjet och ögonlaserbehandling från Memira. I medlemskapet ingår även medlemstidningen Samverkan 112 som ges ut i en upplaga om 6 nummer per år.

Bli medlem i ambulansforbundet
Fördelar med Ambulansförbundet
  • faktaVälkomnar alla typer av ambulanspersonal även sjuksköterskor

Alla fackliga tjänster hos Ambulansförbundet

Denna lista innehåller samtliga Ambulansförbundets försäkringar och avtal. Du hittar andra fackförbund med likvärdiga tjänster genom att klicka på respektive länk:

Är Ambulansförbundet fackförbund är ett bra alternativ för dig?

Ambulansförbundet är en lämplig fackförening för alla som arbetar inom följande yrken och branscher. Leta igenom listan och se om du hittar ditt yrke bland i listan. Du hittar även fler möjliga fackliga organisationer genom att klicka på länkarna:

,

Det finns 2 Omdömen om Ambulansförbundet

Är Ambulansförbundet fackförbund bra eller dåligt? Läs tidigare omdöme eller berätta vad du tycker om deras inkomstförsäkring, akassa eller övriga försäkringar och villkor. Recensera, kommentera eller ställ en fråga.

1. Nicklas Dennermalm skriver:

Hej

Jag heter Nicklas Dennermalm och jobbar på RFSL Stockholm. Jag föreläser en del om droger och har även forskat på ämnet. En sak som var återkommande var att man aldrig ringde ambulans om man hade tagit en överdos. I kontakt med Södersjukhuset sa de att kommer en person in med droger på sig motsvarande mindre än två år i fängelse så blir det ingen juridisk konsekvens för personen. Då tänkte jag att då fanns det ingen anledning för folk att INTE ringa ambulans. Sen pratade jag med personer som använder droger och de sa att det finns ett fackligt avtal som säger att om det har förekommit en överdos på en klubb eller liknande så skickar man alltid en polisbil först.

Är detta del av era avtal och finns det möjlighet att läsa avtalet?
    Har det gjort en konsekvensanalys för vårdtagaren?

Vet att det finns tre fackliga organisationer som representerar amulanspersonal och jag mailar samtliga.

Vänliga hälsningar

Nicklas Dennermalm
    RFSL Stockholm

Recensera Ambulansförbundet

Skriv vad du tycker och tänker om Ambulansförbundet eller ställ en fråga om något du undrar över.

Fackförbunden - information om samtliga fackföreningar i Sverige © 2024