Gör facken ett tillräckligt bra jobb?

Lever fackförbunden upp till dina förväntningar? Dela med dig av dina åsikter och tala om vad facket kan göra för att bli bättre. Vår digitala enkätundersökning består av tre olika delar och kartlägger svenska folkets inställning till det fackliga arbetet. Att besvara frågorna tar ungefär 3-6 minuter. Undersökningen är anonym.

rubrik grafik
  • Undersökning fackligt förtroende

Betygsätt följande påståenden utifrån skala 1-5

Där 1 innebär att du inte alls instämmer och 5 innebär att du instämmer helt och hållet.

Inga resultatdata från undersökningen finns ännu att presentera.

Vill du ventilera dina tankar och åsikter offentligt? Lämna en kommentar!

Det finns 3 Omdömen om Gör facken ett tillräckligt bra jobb?

Är Gör facken ett tillräckligt bra jobb? fackförbund bra eller dåligt? Läs tidigare omdöme eller berätta vad du tycker om deras inkomstförsäkring, akassa eller övriga försäkringar och villkor. Recensera, kommentera eller ställ en fråga.

1. Blev lite fel i mitt inlägg. Tanken var inte att jag skulle vara offentlig utan anonym.

• Hej J, först kan jag tala om att ditt inlägg aldrig synts för någon annan än dig själv. Beträffande det du skrev, låter det som en besvärlig sits. Tyvärr kan vi inte nog inte bistå dig med någon direkt vägledning utan det låter som något som ett fackförbund bäst kan hjälpa dig med.

/Admin

2. Jag tycker att mina ombud i kommunen gör ett förträffligt jobb men att det centralt inte görs speciellt mycket alls. Flera högt uppsatta personer i facken borde åka ut på arbetsplatserna och tala. Som det är nu vet man inte vilka dessa överhuvudtaget är.

Recensera Gör facken ett tillräckligt bra jobb?

Skriv vad du tycker och tänker om Gör facken ett tillräckligt bra jobb? eller ställ en fråga om något du undrar över.

Bakgrund

Idag är omkring 70% av Sveriges arbetande befolkning med i facket. En hög siffra om man jämför med många andra länder i världen. Samtidigt har de fackliga medlemsantalen sjunkit med omkring 15% sedan 1995. Minskningen beror i första hand på att många fler jobbar i den privata sektorn jämfört med tidigare, men de sviktande medlemsantalen kan även ses som ett tecken på minskat förtroendet för arbetstagarorganisationer.