SFS – Spelarföreningen

Namn: Unionens
Kostnad: 140 kr/mån

Max löneförsäkring: 60000 :-

Svenska Fotbollsspelare förkortat SFS är en spelarförening som idag organiserar över 700 st fotbollsspelare och representerar medlemmar från över 50 olika klubbar. I första hand erbjuder Spelarföreningen SFS rådgivning kring frågor rörande försäkringar, arbetsavtal, arbetslöshetskassa, försäkringskassa samt skatt och deklaration.  SFS kan även gå in och hjälpa enskilda medlemmar i förhandlingar med klubbar och agenter.

A-kassa och inkomstförsäkring erbjuds genom Unionen, för att ha rätt till dessa inkomstbaserade arbetslöshetsförsäkringar krävs medlemskap i så väl fack som arbetslöshetskassa.

Utöver specifika medlemsärenden driver Svenska Fotbollsspelare SFS även ett antal hjärtefrågor och opinionsbildade projekt så som anti-rasism arbete genom manifestationen – Ge rasismen rött kort samt diverse kampanjande mot match-fixing som man anser är ett av de största hoten mot modern toppfotboll.

Spelarföreningen är ansluten till FIFPro, Som är en global representativ organisation för alla professionella fotbollsspelare. World Players Union – FIFPro har för närvarande 65 nationella spelarföreningar som sina medlemmar, vilka tillsammans organiserar över 60 000 manliga och kvinnliga spelare.

Aktuella medlemsavgifter 2023
Medlemskap Spelarfacket SFS Unionen
Lön  0 – 19 000 kr 50 kr/mån 50-150 kr/mån
19 001-33 000 kr 200 kr/mån 225 kr/mån
Över 33 000 kr 250 kr/mån 225 kr/mån

Bli medlem i sfs
Fördelar med SFS – Spelarföreningen
  • faktaTjänar du över 19000 kr/mån ingår en hemförsäkring i ditt medlemskap
  • informationInkomstskydd efter 12 månaders medlemskap genom Unionen

Alla fackliga tjänster hos SFS – Spelarföreningen

Denna lista innehåller samtliga SFS – Spelarföreningens försäkringar och avtal. Du hittar andra fackförbund med likvärdiga tjänster genom att klicka på respektive länk:

A-kassor, Inkomstförsäkringar,

Är SFS – Spelarföreningen fackförbund är ett bra alternativ för dig?

SFS – Spelarföreningen är en lämplig fackförening för alla som arbetar inom följande yrken och branscher. Leta igenom listan och se om du hittar ditt yrke bland i listan. Du hittar även fler möjliga fackliga organisationer genom att klicka på länkarna:

,

Recensera SFS – Spelarföreningen

Skriv vad du tycker och tänker om SFS – Spelarföreningen eller ställ en fråga om något du undrar över.