1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (5)

www.vision.se
Epost: visiondirekt@vision.se

Medlemsavgift: 60-299 kr / mån

Namn: Vision akassa
Kostnad: 135 kr / mån

Max löneförsäkring: 100 000 :-

SEB: 20 000 - 350 000 kr
Nordea: Från 30 000 kr
Danske Bank: 10 000 - 300 000 kr

Vision ingår i TCO och är med sina över 199000 medlemmar ett av landets största. 2011 började fackförbundet ett långsiktigt förnyelse arbete och i samband med denna uppstart byte man även namn till Vision från tidigare Sveriges kommunaltjänstemannaförbund (SKTF).

Medlemmarna tillhöra över 4000 olika yrken där omkring 60000 har en akademiskt bakgrund. Vision är ett allsidigt fack där nästan vem som helst kan vara medlem. Vision är med sina ca 15000 personer anslutna chefer även Sveriges ledande fackförbund för personer i chefsposition.

De första tre månaderna är gratis för alla nya medlemmar, efter provperioden fortsätter medlemskapet att löpa. Studenter vid universitet och högskolor är välkomna ansluta och betalar endast 100 kr för hela studietiden. Nya medlemmar under 30 år och tidigare studentmedlemmar erbjuds att gå med i Vision och endast betala 100 kr för hela det första året.

Aktuella medlemsavgifter 2020
Medlemskap Avgift
0 kr 60 kr/mån
15 000 kr 182 kr/mån
22 000 kr 280 kr/mån
23 000 kr 292 kr/mån
23 649 kr eller mer 299 kr/mån
Student 100 kr/studietiden

Om din inkomst förändras efter lönesamtal eller i samband med föräldraledighet eller sjukskrivning måste du själv ta kontakt med Vision, det är viktigt att du betalar rätt avgift för att fullt ut omfattas av alla avtal och försäkringar.

Inkomstförsäkring med frivillig tilläggsförsäkring

Medlemmar i Vision omfattas av en inkomstförsäkring som skyddar löner upp till 100 000 kr/mån i 180 dagar. För att kunna nyttja försäkringsskyddet i samband med arbetslöshet krävs att du varit medlem i facket och a-kassan minst 12 månader. Det är även möjligt att teckna en frivillig tilläggsförsäkring genom Bliwa för 20-250 kr/mån som förlänger utbetalningstiden med ytterligare 100 dagar, med detta tillägg får Vision inkomstförsäkring 280 ersättningsdagar.

Lönetak Tilläggsförsäkring Kostnad
25 000 kr +100 dagar 20 kr/mån
30 000 kr +100 dagar 45 kr/mån
35 000 kr +100 dagar 75 kr/mån
55 000 kr +100 dagar 110 kr/mån
100 000 kr +100 dagar 250 kr/mån

Informationsfilmer från Vision

Nedan hittar du en video med ytterligare information och fakta om fackförbundet Vision.

Bli medlem i vision
Fördelar med Vision
  • faktaDet naturliga valet för dig i chefsroll
  • informationNästan alla kan bli medlem

Alla fackliga tjänster hos Vision

Denna lista innehåller samtliga Visions försäkringar och avtal. Du hittar andra fackförbund med likvärdiga tjänster genom att klicka på respektive länk:

A-kassor, Inkomstförsäkringar, Medlemslån,

Är Vision fackförbund är ett bra alternativ för dig?

Vision är en lämplig fackförening för alla som arbetar inom följande yrken och branscher. Leta igenom listan och se om du hittar ditt yrke bland i listan. Du hittar även fler möjliga fackliga organisationer genom att klicka på länkarna:

, , , , , , , , ,

, , , , , , , , , , ,

Det finns 30 Omdömen om Vision

Är Vision fackförbund bra eller dåligt? Läs tidigare omdöme eller berätta vad du tycker om deras inkomstförsäkring, akassa eller övriga försäkringar och villkor. Recensera, kommentera eller ställ en fråga.

Recensera Vision

Skriv vad du tycker och tänker om Vision eller ställ en fråga om något du undrar över.

Fackförbunden - information om samtliga fackföreningar i Sverige © 2020