Fastighets

fastighets
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (3)

www.fastighets.se
Telefon: 08 - 696 11 50
Epost: forbundskontoret@fastighets.se

Namn: Fastighets A-kassa
Kostnad: 115 kr / mån

Swedbank: 30 000-250 000 kr
Nordea: Livförsäkring ingår

Den svenska facket Fastighets eller egentligen Fastighetsanställdasförbund organiserar fastighetsarbetare över hela landet. Rörelsen förhandlar fram kollektivavtal för samtliga anställda inom verksamhetsområdet. Fastighets vilar i likhet med andra fackförbund på en demokratisk värdegrund där medlemmarnas åsikter ligger till grund för de frågor som tas upp för förhandling. Medlemmarnas talan förs av de ca 900 förtroendevalda.

Fastighets har idag runt 29 000 medlemmar där närmare hälften är kvinnor och en stor andel invandrare. Alla fastighetsarbetare som arbetar inom kooperativa, privata samt allmännyttans bostadsföretag är välkomna att gå med i rörelsen. En majoritet av alla som är med i Fastighets arbetar som trappstädare och fastighetsskötare, men även ytterligare andra yrkeskategorier finns representerade t.ex. fönsterputsare. Organisationen har ett långtgående partipolitiskt samarbete med Socialdemokraterna.

Som medlem är du försäkrad på flera nivåer. I botten ligger allmänna socialförsäkringar och avtalsförsäkringar.
Arbetslöshetskassan är öppen för personer som arbetar med fastighetsskötsel av olika slag och är aktiva medlemmar inom Fastighets fackförbund. Fastighets erbjuder även sina medlemmar en mängd andra förmåner så som medlemslån och unik möjlighet att hyra fritidshus i Halmstad till förmånliga priser.

Arbetsmiljöfrågor är något som ligger Fastighets varmt om hjärtat. Bland de viktigaste punkterna är regler beträffande säkerhet på arbetsplatser. Fackförbundet ser även till att arbetsgivarna uppfyller alla lagar, krav och regler samt följer kollektivavtalen.

Bli medlem i fastighets
Fördelar med Fastighets
  • faktaSer till att det är tryggt & säkert att arbeta inom fastighetsbranschen
  • informationHemförsäkring, fritidsförsäkring, kompletterande tjänstegruppsliv och barngruppslivförsäkring ingår vid medlemskap

Alla fackliga tjänster hos Fastighets

Denna lista innehåller samtliga Fastighetss försäkringar och avtal. Du hittar andra fackförbund med likvärdiga tjänster genom att klicka på respektive länk:

A-kassor, Medlemslån,

Är Fastighets fackförbund är ett bra alternativ för dig?

Fastighets är en lämplig fackförening för alla som arbetar inom följande yrken och branscher. Leta igenom listan och se om du hittar ditt yrke bland i listan. Du hittar även fler möjliga fackliga organisationer genom att klicka på länkarna:

, , , ,

, , , , , , , , , , , , , , ,

Det finns 10 Omdömen om Fastighets

Är Fastighets fackförbund bra eller dåligt? Läs tidigare omdöme eller berätta vad du tycker om deras inkomstförsäkring, akassa eller övriga försäkringar och villkor. Recensera, kommentera eller ställ en fråga.

Recensera Fastighets

Skriv vad du tycker och tänker om Fastighets eller ställ en fråga om något du undrar över.

Fackförbunden - information om samtliga fackföreningar i Sverige © 2020